پاورپوینت تحلیل موزهتحلیل پلان موزهدانلود نمونه موردی موزهنقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه خارجینمونه موردی موزه داخلی

پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین

پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین

کد محصول:M 21

موزه یهود برلین اولین موزه یهود برای یادمانی از یهودیان کشته شده در جنگ جهانی دوم در برلین با طراحی دانیال لیبسکند ساخته شده‌است. این موزه شش روز قبل از به قدرت رسیدن نازی‌ها در ۲۴ ژانویه ۱۹۳۳، در برلین تأسیس شد.در ادامه با سایت آرک دکو همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

موزه فعلی یهود برلین در سال ۲۰۰۱ بازگشایی شد و بزرگترین موزه یهود در اروپا است. موزه جدید هیچ ورودی از بیرون ندارد و مسیر دسترسی آن از ساختمان قدیمی موزه برلین در زیر زمین است، بازدیدکنندگان باید اول از موزه قدیمی دیدن کنند.

ایده

دانیال لیبسکند برای طراحی این مجموعه به مظهرها و نشانه‌های بارز زندگی یهودی‌ها توجه کرده‌است وی این مظاهر را به صورت شکل‌های هندسی زاویه‌دار طراحی کرده‌است که به آنها عبارت «ماتریس خرد ستیزی» نسبت می‌دهد.

خصوصیات

در موزه طراح دیوارها را تاریک و پیچ در پیچ با راه‌روهای بن‌بست طراحی کرده‌است. این راه‌روها به برج هولوکاست خاتمه می‌یابد کف راه روها صورتک‌های چدنی‌ای قرار داده‌اند که بازدیدکنندگان باید بر روی آنها پای بگذارند که جابجایی این صورتک‌ها تولید صدایی شبیه به جیغ انسان می‌کند.

طراح به کمک خطوط در هم شکسته نقشهٔ شهر برلین و به خصوص محله‌های یهودی‌نشین را به نمایش گذاشته‌است که در آن محله‌ها واقعه‌های تاریخی رخ داده‌است.

در بخشی از موزه فضایی برای القای سرگردانی طراحی شده‌است که در آن فضا مسیرها به پنجره‌هایی ختم می‌شود که چیز به خصوصی را نمایش نمی‌دهند.

طراح ستاره داوود را به صورت در هم ریخته به عنوان فرم اصلی ساختمان انتخاب کرده‌است. ایده‌های اصلی طراح شکستن معنای نشانه‌ها و رسیدن به بی‌معنایی و خلق معنایی جدید و چندگانه بوده‌است و با ایجاد یک وید یا فضای خالی در پلان جای خالی یهودی‌های کشته شده را نشان داده‌است.

دانیال لیبسکند برای طراحی این مجموعه به مظاهر و نشانه‌های بارز زندگی یهودی‌ها توجه کرده است. وی این مظاهر را به صورت شکل‌های هندسی زاویه‌دار طراحی کرده‌ است که به آنها عبارت «ماتریس خرد ستیزی» نسبت می‌دهد. به همین دلیل ساختمان جدید و الحاقی موزه در تضاد کامل با ساختمان قدیم موزه است. این تضاد به نوعی نمایان‌گر مفاهیمی چون جنگ و صلح، ظلم و ظالم، شکست و پیروزی و… است.

نمونه موردی موزه برلین فرم پس از تولد در مسیر خود و در جهت الحاق به نشانه‌های تاریخی سایت، ناآرام و سرکش قطعیت‌ها را از بین برده و به نوعی از خود ویرانگی دست می‌زند. مخاطبی که به درون این فرم راه می‌یابد، واقعه هولوکاست را در قالب کیفیات فضایی، سیرکولاسیون ها و مکث‌ها تجربه می‌کند.

و البته کسی نمی‌تواند ابتدا و انتهای فرم را از هم تشخيص دهد. فرم موزه نشانه‌ای است كه از هر مدول قطعی برق‌آسا می‌گريزد. پيچ و تاب‌های اين نشانه در هيچ مختصات دكارتی قابل پيش‌بينی نيستند.

شکاف‌ها در متن فرم موزه به شدت تاویل‌پذیرند و به سبب نا‌آشنا و متعارف بودنشان هراس‌انگیزند، گویی مخاطبان نباید از روزنه‌های آشنا و متعارف به جهان بیرون بنگرند که این خود مفهمومی استعاره‌آمیز است. همين هراس برای انسان امروزی كه بااطمينان به دور از هيچ ترسی به بالا رفتن آسانسورها و جت‌ها اعتماد می‌كند، كافي است.

لیبسکیند در ساختار سیرکولاسیون موزه، سه مسیر را طراحی کرده است. این مسیرها از سه مفهموم ویرانی (مرگ)، سرگردانی (تبعید) و وجود (تداوم) سرچشمه می‌گیرند که همواره با زندگی یهودیان آلمان پیوند داشته‌اند. هیچ کدام از دو مسیر اول به فضاهای نمایشگاهی نمی‌رسند، تنها مسیر سوم یا همان وجود، به گالری‌ها منتهی می‌شود.

پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:81
  • حجم فایل:8 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین،پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلینپاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین،پاورپوینت نمونه موردی موزه یهود در برلین

تحلیل پلان موزه,پلان موزه ایرانی,پلان موزه خارجی,نمونه موردی موزه,پاورپوینت نمونه موردی موزه,نمونه تطبیقی موزه,نقد و بررسی موزه,دانلود نمونه موردی موزه,

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *